PATRIK ČERVÁK

Mgr. PATRIK ČERVÁK

vystudoval společně s gymnáziem i českobudějovickou konzervatoř, obory klavír a klarinet. Na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity absolvoval magisterský obor hudební věda a na Janáčkově akademii múzických umění ve třídě doc. MgA. Jakuba Kleckera pak magisterský obor dirigování orchestru. V současnosti je posluchačem doktorského studijního programu hudební vědy na FF MUNI, kde taktéž přednáší.

Coby klavírista souboru Francisextet vystoupil na festivalech Smetanova Litomyšl, MHF Český Krumlov, MHF Úštěk, Třeboňská nokturna, ale vystupoval i v Rakousku, Německu a Francii. Jako klavírista také spolupracoval s divadlem Husa na Provázku a od roku 2016 působí jako externí pianista Filharmonie Brno.

Od roku 2015 do jara 2018 se také věnoval psaní kritik; nejdříve pro brněnský internetový portál Brno – město hudby, poté pro internetový měsíčník MUSICOLOGICA a své poslední články publikoval na internetovém portálu Opera plus. V roli dirigenta se pravidelně objevuje na výchovných i abonentních koncertech v Jihočeské filharmonii, dále vystoupil například s Moravskou filharmonií Olomouc, Smyčcovým orchestrem Český Krumlov, Janáčkovým akademickým orchestrem či s Ensemble Opera Diversa. Působil také jako asistent dirigenta v Národním divadle Brno při nastudování opery Ferda Mravenec či při hudebním nastudování tří soudobých oper v rámci mezinárodního hudebního festivalu Janáček Brno v Divadle na Orlí. Zde mimo jiné také nastudoval a řídil Rossiniho operu Zkouška lásky či Poulencovy Dialogy karmelitek, které uvedl v brněnské premiéře. V Jihočeském divadle nastudoval Mozartovy Così fan tutte v českém překladu Jaromíra Nohavici a podílel se na nastudování Boitova Mefistofela. Zúčastnil se též dirigentských kurzů a masterclass pod vedením Tomáše Netopila, Marka Stringera, Denise Russela Daviese či Tomáše Hanuse.

Interpretačně i teoreticky se věnuje především francouzské hudbě první poloviny 20. století a problematice neoklasicismu, zejména pak dílu Francise Poulenca a ostatních členů Pařížské šestky. Jako vědec i interpret se dále specializuje na díla Clauda Debussyho, Erika Satieho, Igora Stravinského, Bohuslava Martinů, Aarona Coplanda či Dmitrije Šostakoviče.