UMĚLCI

  Mgr. PATRIK ČERVÁK (1992, České Budějovice) vystudoval společně s gymnáziem i českobudějovickou konzervatoř, obory klavír a klarinet. V současnosti je posluchačem prvního ročníku doktorského studia Masarykovy univerzity, obor hudební věda, a posluchačem třetího ročníku bakalářského studia hudební fakulty JAMU, obor dirigování orchestru ve třídě MgA. Jakuba Kleckera. V roli klarinetisty se v roce 2009 umístil na 2. místě v celostátním kole soutěže ZUŠ, roku 2010 na 1. místě v celostátním kole soutěže ZUŠ v komorní hře, v roce 2011 vystoupil jako sólista s Jihočeskou filharmonií a o rok později se umístil na 2. místě na soutěži konzervatoří. Coby klavírista souboru Francisextet (dechový kvintet a klavír) koncertoval nejen doma (Smetanova Litomyšl, MHF Český Krumlov, MHF Úštěk), ale i v Rakousku, Německu či Francii. Jako klavírista dále spolupracoval s divadlem Husa na Provázku, od roku 2016 působí jako externí pianista Filharmonie Brno a na podzim 2018 se podílel na hudebním nastudování oper Falstaff a Neznámá na mezinárodním hudebním festivalu Janáček Brno. Jako hudební popularizátor představuje veřejnosti od roku 2017 na speciálních koncertech/přednáškách hudbu především 20. století. Od roku 2015 do jara 2018 se také věnoval psaní kritik; nejdříve pro brněnský internetový portál Brno - město hudby, poté pro internetový měsíčník MUSICOLOGICA a své poslední články publikoval na internetovém portálu Opera plus. Mezi lety 2015 - 2018 zastával pozici kapelníka Dechového orchestru Temelín, v akademickém roce 2017/2018 pak šéfoval komornímu orchestru Jihočeské univerzity. V roli dirigenta doposud vystoupil s Jihočeskou filharmonií, Smyčcovým orchestrem Český Krumlov, Janáčkovým akademickým orchestrem a Moravskou filharmonií Olomouc.  


MARTIN KOSÁN - TRUBKA

Narodil se v roce 1988 ve Znojmě. Již od útlého dětství měl rád hudbu, od čtyř let hraje na trubku. Během studia na Konzervatoři v Českých Budějovicích začal učit na Základní umělecké škole ve Vodňanech. Od studentských let do současnosti je členem Lázeňského orchestru v Třeboni. Dále je stálým členem Píseckého komorního orchestru a dechových hudeb Jihočeští rodáci a Třeboňská dvanáctka. Největším koníčkem kromě hudby je rybaření. Martin Kosán se narodil do nemuzikanské rodiny v roce 1988 ve Znojmě.Již od útlého dětství byl veden především svým děděčkem k lidové hudbě.Po přestěhování z Moravy do Prahy začal již v 5 letech navštěvovat Základní uměleckou školu v Pražských Čakovicích kde jej učil pan Ctibor Mestek.Později přecházel na základní uměleckou školu Hl. Města Prahy kde ho vyučuval jak sám říká jeho nejmilejší pedagog Stanislav Sejpal. Dále krátce studoval u Josefa Zettla a zdokonaloval se i konzultacemi u legendárního Miroslava Kejmara.Po přijetí na Konzervatoř v Českých Budějovicích do třídy Luboše Ferebauera se naplno začal věnovat vážné hudbě.Je členem Píseckého komorního orchestru, Třeboňského Lázeňského orchestru a hostem mnoha dalších profesionálních souborů.Celý život se věnuje též Dechové hudbě, hraje v kapelách Jihočeští rodáci, Třeboňská 12 a mnoho dalších.Věnuje se i sólovému hraní a to především v kombinaci trubka a varhany, této sestavě má za sebou již mnoho úspěšných koncertů po celé republice.


MgA.JITKA HOSPROVÁ - VIOLA

symbolizuje současné dynamické ztvárnění klasické hudby. Její vášeň pro violu přiměje publikum, aby si všimlo tohoto přehlíženého nástroje, prozkoumalo fascinující violovou literaturu a inspiruje skladatele, aby psali nová hudební díla.

Jitka studovala na konzervatoři v Plzni a absolvovala Vysokou školu múzických umění v Praze pod vedením doc. Jan Pěruška. Po ukončení studia vzala hru na violu k dokonalosti díky vedení italské violy virtuos Luigi Alberto Bianchi. Během studií získala Jitka cenné mezinárodní zkušenosti a získala několik významných ocenění jako sólistka i jako hráčka komorní hudby. Jitka, zakladatelka Bennewitzova kvarteta, pracovala pod vedením několika světově proslulých kvartetů - Amadeusovo kvarteto, Alban Bergovo kvarteto, Smetanovo kvarteto a další. V roce 1999 završila spolupráci s CD natočeným ve spolupráci s kvartety L. Janáčka, H. Krásy a Pavla Haase. Díky svým kvalitám komorní hudby se stává častým hostem předních českých kvartet - Janáčkovo kvarteto, Wihanovo kvarteto, Martinůovo kvarteto, Epoque Quartet, Apollonovo kvarteto. Společně s harfistkou Kateřinou Englichovou a lucemburskou flétnistkou Carlo Jans založila v roce 2005 triumf Bohemia Luxembourg, koncertovala po celé Evropě a vydala 2 CD. Jitka v poslední době rozšířila nabídku svých projektů komorní hudby, počínaje Grand Duo s italským houslistkou Mauriziem Sciarettou a Pragartským triem s mezzosopránem Evou Garajovou a klavíristkou Ivo Kahánek.

Jitka vystoupila na desítkách nahrávek a živých koncertů pro české a francouzské rozhlasové vysílání. Mnoho violových skladeb hrála v české nebo světové premiéře. Skladby Zdeněk Lukáš, Jiří Teml, Josef Vejvoda, Emil Viklický, Lukáš Hurník, Eduard Douša, Adam Skoumal, Tomaž Svete a Gillaume Connesson jí věnovali své skladby. Jitka vydává CD na Supraphon, Arco Diva a Multisonic.

MgA.TOMÁŠ VÍŠEK Ph.D. - KLAVÍR

Tomáš Víšek (1957) začal hrát na klavír v 8 letech na hudební škole u prof. Pavla Svobody. V létech 1972 - 1976 studoval pražskou konzervatoř u prof. Valentiny Kameníkové a později u prof. Zdeňka Kožiny a v létech 1976 - 84 Akademii múzických umění (AMU) v Praze, nejprve ve třídě prof. Josefa Páleníčka a později prof. Zdeňka Jílka, u kterého posléze pokračoval i při svém studiu aspirantury v létech 1990 - 1993. V roce 2017 získal titul Ph.D. na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (disertace "Atraktivita a problematika klavírního díla Antonína Dvořáka").

Již během studií se stal několikanásobným laureátem domácích soutěží (Ústí nad Labem, Hradec Králové, Mariánské Lázně). Z mezinárodních soutěží získal ocenění v Chopinově soutěži ve Varšavě 1975 (zvláštní cena Janiny Nawrocké), Smetanově soutěži v Hradci Králové 1978 (2. cena a cena za interpretaci Smetany) a na Vídeňské mezinárodní hudební soutěži 1992 (2.cena v konkurenci pěti oborů). K jeho posledním soutěžním úspěchům patří 2. cena a cena J. S. Bacha na "Ibla Piano Competition" v sicilské Raguse 1994 a 5. cena na "Concours Milosz Magin" v Paříži 1995, v r. 2013 zvítězil (1.cena+CMF Prix) na "Concours Musical de France" v Paříži, v r. 2015 získal 1. cenu na soutěži "Music Without Limits" v litevském Druskininkai a 1. cenu v soutěži "Grand Prize Virtuoso". V roce 2016 získal 1. cenu na soutěži "International Master Competition for Music Teachers" ve Varšavě.

Vystupoval v Čechách, na Slovensku, v Polsku, Japonsku, Egyptě, USA, Vel. Británii, Maďarsku, Rusku, Bulharsku, Německu, Francii (recitál v Radio France - 1990), Holandsku, Itálii, Švýcarsku, Finsku, Slovinsku a Rakousku (mj. dvakrát sólista Griegova koncertu ve vídeňském Musikvereinu). S mimořádným přijetím se setkal jeho klavírní recitál na mezinárodním festivalu Pražské jaro 1997 (stejně jako vystoupení v r. 2002, 2003, 2006 a 2014) a festivalu Musica Iudaica 97, několikrát vystoupil před vyprodaným Rudolfinem jako sólista Gershwinovy Rhapsody in Blue, v r. 2017 nadchl publikum na Klavírním festivalu R. Firkušného. Natáčel pro český a polský rozhlas, Českou televizi a na kompaktní disky (např. úspěšná CD mapující postupně tvorbu E. Schulhoffa). Jeho obsáhlý repertoár, neustále obohacovaný hledáním nových podnětů, mu umožňuje sestavovat programy jak ze slavných děl světové hudby, tak i z neprávem zapomenutých autorů a skladeb, vždy s velkým ohlasem u veřejnosti.